Najzdrowsze suszone owoce. Część II

2019-10-31
Najzdrowsze suszone owoce. Część II
W poprzednim artykule zaprezentowaliśmy pierwszą piątkę „suszek”, które według nas, kompleksowo i szczególnie korzystnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Jakie jeszcze suszone owoce warto jeść każdego dnia? 

  1. Suszone jabłka
Suszone jabłka zachowują niemalże wszystkie — biologiczne i odżywcze — właściwości, jakimi charakteryzują się świeże owoce. Między innymi: pektynę, witaminy (A, B, C) i składniki mineralne: potas, miedź, mangan, selen, żelazo. 

Pół szklanki suszonych jabłek zapewnia 4% zalecanego dziennego spożycia potasu! Co więcej, owoce te bogate są w jeden z najsilniejszych przeciwutleniaczy – kwercetynę.
Suszone jabłka – właściwości: 
  • hamują procesy starzenia się skóry,
  • regulują poziom cholesterolu – zwiększa poziom „dobrego” (HDL),
  • chronią układ krążenia – poprawiają krążenie krwi, zapobiegają miażdżycy,
  • stymulują przemianę materii – m.in.: usuwają nadmiar wody z organizmu.
  • pomagają w leczeniu anemii,
  • zapobiegają chorobom powstałych wskutek zaburzeń tarczycy,
  • usprawniają funkcje mózgowe (koncentrację, spostrzegawczość),
  • oczyszczają organizm z toksyn - uprawniają perystaltykę jelit i łagodzą ich podrażnienia.
  1. Suszone banany
Suszone banany w porównaniu do świeżych zawierają aż 3 razy więcej potasu (1220 mg), magnezu (128 mg), fosforu (90 mg) i wapnia (29 mg). Podobnie jak one, są bogatym źródłem witamin: A, B, D, E i K. Zawierają również serotoninę – hormon szczęścia.

Chipsy bananowe nie są jednak dla wszystkich. Ze względu na wysoki indeks glikemiczny, a także dużą kaloryczność (ok. 360 kcal w 100 gramach produktu), nie powinny po nie sięgać osoby chorujące na cukrzycę, a także będące na diecie.


Suszone banany – właściwości:
  • wspomagają układ nerwowy – neutralizują stres, ułatwiają zasypianie,
  • redukują ilość „złego”, podnosi poziom „dobrego” cholesterolu (HDL),
  • minimalizują ryzyko chorób nowotworowych (raka okrężnicy, raka nerki),
  • regulują ciśnienie tętnicze krwi – minimalizują ryzyko wystąpienia nadciśnienia.
  • zapobiegają osteoporozie – wpływają na stan kośćca,
  • poprawiają samopoczucie – chronią przed apatią i znużeniem,
  • usprawniają pracę układu pokarmowego - poprawia perystaltykę jelit,
  • poprawiają funkcje mózgowe (koncentrację, spostrzegawczość, szybkość reakcji).
  1. Suszone morele
Suszone morele to suszone owoce bezpieczne dla cukrzyków ze względu na niski indeks glikemiczny. Są natomiast bardzo bogate w beta-karoten, witaminy (A, B D, E, PP), flawonoidy, garbniki, pektynę i minerały: żelazo, wapń, fosfor, potas, bor. 
Suszone morele – właściwości: 
  • wzmacniają układ kostny,
  • przywracają równowagę kwasowo-zasadotwórczą w organizmie,
  • wspierają leczenie trądziku – chronią cerę przed niedoskonałościami,
  • przyśpieszają regenerację organizmu po wysiłku lub przebytej chorobie.
  • zwiększa odporność organizmu przed sezonowymi infekcjami,
  • minimalizują ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe,
  • chronią organizm przed stresem oksydacyjnym i chorobami cywilizacyjnymi,
  • poprawiają kondycję skóry – hamują procesy starzenia, intensywnie ją nawilżają.
  1. Suszony kokos
Suszony kokos dzięki obecności przeciwutleniaczy, aminokwasów oraz trójglicerydów zaliczany jest do grona superfoods — żywności mającej szczególnie korzystny wpływ na funkcjonowanie organizmu (zarówno kondycję fizyczną, jak i samopoczucie). 
Co więcej, suszony orzech kokosowy to naturalne źródło: witamin (z grupy B – B2, B6 -, C, E, K), kwasu foliowego, a także minerałów (potasu, wapnia, magnezu, fosforu, żelaza, sodu, cynku).
Źródło: Fotolia / Krukam
Suszony kokos – właściwości: 
  • redukuje „zły”, podnosi „dobry” cholesterol (HDL),
  • wzmacnia układ odpornościowy – hamuje rozwój bakterii, wirusów, grzybów,
  • przyśpiesza metabolizm – pozwala na szybsze spalanie większej ilości kalorii, 
  • uprawnia funkcjonowanie układu pokarmowego –wpływa na rozwój flory bakteryjnej.
  • poprawia krzepliwość krwi,
  • uzupełnia niedobory błonnika w diecie,
  • chroni organizm przed stresem oksydacyjnym – zwalcza wolne rodniki,
  • nie odkłada się jako komórki tłuszczowe (jest łatwo przyswajalnym źródłem energii).
  1. Rodzynki
Rodzynki sułtańskie, czyli suszone winogrona to z jednej strony witaminy (C, z grupy B – B6 – E, K), z drugiej – minerały: wapń, magnes, żelazo, fosfor, potas, sód, cynk, jod. Ponadto dużo błonnika. W 100 g rodzynek jest go aż 3,7 g.

 Rodzynki – właściwości:
  • chronią przed próchnicą,
  • wspomagają leczenie anemii,
  • usprawniają funkcjonowanie tarczycy,
  • poprawiają funkcje mózgowe (koncentrację, spostrzegawczość, szybkość reakcji).
  • zapobiegają wystąpieniu i rozwojowi osteoporozy,
  • redukują „zły”, podnoszą „dobry cholesterol (HDL),
  • eliminują wolne rodniki – hamują procesy starzenia się skóry,
  • stymulują regenerowanie się naturalnej flory bakteryjnej jelit.
Jak jeść suszone owoce? 
Chipsy owocowe  — jabłkowe, bananowe, kokosowe — warto zawsze mieć pod ręką, by zdrowo zaspokoić „mały głód”. Suszonymi owocami możesz zajadać się, podbierając je prosto z torebki lub dodać do musli, czy owsianki, a także wypieków. Zdrowy batonik z suszonymi owocami to świetny pomysł na jednocześnie pożywne i słodkie drugie śniadanie, deser czy podwieczorek!
Najlepszym, bo najsmaczniejszym i najzdrowszym, zamiennikiem łakoci są suszone owoce. Zaspokajają ochotę na coś słodkiego, a przy tym dostarczają organizmowi mnóstwo witamin, minerałów i innych aktywnych składników odżywczych. Znasz już nasze typy najlepszych suszonych owoców. A jakie są Twoje? 
Pokaż więcej wpisów z kategorii Październik 2019
Document
IdoSell Shop - Prawdziwe Opinie Klientów
4.87 / 5.00 (482 opinii)
pixel
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij