SPIRULINA: WODOROST PEŁEN ZDROWIA!

2018-08-13
SPIRULINA: WODOROST PEŁEN ZDROWIA!Spirulina to przede wszystkim...glon. Tak, glon. Być może należysz do grona osób, których przechodzą ciarki na samą myśl o skosztowaniu tej rośliny. Wbrew pozorom jest jednak bardzo smaczna! Co więcej, zdrowa, ponieważ dostarcza makro i mikroelementy wraz z pełnowartościowymi białkami roślinnymi niezbędnymi do utrzymania organizmu w niezmiennie doskonałej kondycji.

Dlaczego Spirulina?

Według badań zawiera: 3 razy więcej wapnia niż mleko, 4 razy więcej białka niż tofu, 23 razy więcej żelaza niż szpinak, 25 razy więcej witaminy B2 niż inne produkty, 39 razy więcej beta-karotenu niż sama marchewka. Te argumenty powinny przekonać Cię do bliższego poznania tej cennej rośliny!

Jak działa Spirulina?

  • oczyszcza organizm z toksyn, poprawia metabolizm i usprawnia procesy trawienne,
  • wspomaga układ odpornościowy, przez co zmniejsza ryzyko pojawienia się i rozwoju chorób,
  • zmniejsza ciśnienie krwi, a także apetyt. Ułatwia utrzymanie wagi i szczupłej sylwetki,
  • obniża poziom „złego” cholesterolu, 
  • zapobiega niedrożności tętnic,
  • uzupełnia niedobory witamin,
  • pomaga w odbudowie komórek po chorobach takich jak zapalenie wątroby, żółtaczka.

Jaką Spirulinę kupić? 


Największą popularnością cieszą się sprasowane tabletki oraz proszek, który możesz dodać do ulubionego koktajlu jako kolejny ekologiczny super składnik o prozdrowotnych właściwościach. Dostępna jest także w naturalnej postaci: hodowana w wodzie słonej, słodkiej lub mieszanej. Nie każdemu odpowiada jednak ich smak i zapach zbliżony do rybiego. Jeżeli do tej pory nie miałeś okazji spróbować Spiruliny, wybierz słodkowodną – najdelikatniejszą i o najprzyjemniejszym aromacie.

W trakcie zakupów upewnij się, czy sklep, który wybrałeś, specjalizuje się w sprzedaży żywności ekologicznej. Ponadto poszukaj na opakowaniu produktu oznaczenia poświadczające jego oryginalność oraz symbolizującego pozytywną opinię udzieloną przez Główny Inspektorat Sanitarny (GIS).

Kto powinien stosować suplementację Spiruliną?


Polecana jest głównie anemikom, nałogowym palaczom oraz osobom, które stale poddawane są farmakoterapii. Przyjazna jest również wegetarianom i weganom, ponieważ uzupełnia niedobory witaminy B12 występującej w mięsie, np. wątrobie zwierzęcej (zawiera jej o 2,5 raza więcej).

Czy Spirulina na pewno jest dla Ciebie bezpieczna?


Co prawda nie ma wyraźnych przeciwwskazań dla codziennego spożywaniu alg, jednak przed włączeniem ich po raz pierwszy do regularnej diety zachowaj ostrożność. Kto powinien być szczególnie wyczulony? Po pierwsze: kobiety w ciąży. Spirulinę mogą przyjmować wyłącznie za zgodą lekarza prowadzącego, po uprzednim wykonaniu stosownych badań. Po drugie: osoby przyjmujące leki rozrzedzające krew. Spirulina zawiera witaminę K, która odpowiedzialna jest za krzepliwość. Po trzecie: osoby borykające się z chorobami autoimmunologicznymi, przede wszystkim zaburzonym funkcjonowaniem tarczycy. O braku potencjalnego ryzyka wystąpienia skutków ubocznych decyduje lekarz na podstawie analizy składu Spiruliny, m.in.: stężenia jodu.

Spirulina to najbardziej wartościowy gatunek algi morskiej. Nazywana Mlekiem Matki Ziemi ceniona jest przede wszystkim za dobroczynne działanie lecznicze, poprzez które wspiera organizm w skutecznej walce z chorobami i przewlekłymi schorzeniami. Ponadto pozytywnie wpływa na sylwetkę, pomagając utrzymać w rydzach wymarzoną wagę. To co, skusisz się?
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel