Alternatywy dla cukry białego

2018-11-20
Alternatywy dla cukry białegoCukier biały jest składnikiem bardzo oczyszczonym, pozbawionym wartości odżywczych będąc jednocześnie kumulacją pustych kalorii przyswajanych przez organizm szybko ale jednocześnie na krótko.

Dlaczego nie warto stosować cukru białego ?

Cukier biały jest składnikiem bardzo oczyszczonym, pozbawionym wartości odżywczych będąc jednocześnie kumulacją pustych kalorii przyswajanych przez organizm szybko ale jednocześnie na krótko. Zawarty często w batonikach i słodyczach jest niejednokrotnie przyczyną otyłości wśród dzieci jak i dorosłych. Ograniczenie tej wysoko przetworzonego materiału jest pierwszym krokiem, aby przywrócić swoje zdrowie do stanu równowagi oraz polepszyć samopoczucie. Decydując się na ograniczenie cukru białego redukujemy powstawanie próchnicy, poprawimy kondycję naszej skóry oraz ograniczamy zakwaszenie organizmu.

Które źródło zdrowego cukru wybrać ?

Szukając alternatywy dla cukru białego warto się zastanowić nad składnikami naturalnymi, które są mniej przetworzone oraz w organiczny sposób występują w przyrodzie.

  • Cukier brzozowy - z wyglądu przypomina zwykły cukier ale posiada mnóstwo pozytywnych zalet. Zwiększa on produkcję śliny w jamie ustnej przez co dostarczamy naszym zębom większe ilości wapnia i fosforanów zawartych w ślinie ograniczając przy tym powstawanie próchnicy. 
  • Cukier kokosowy - otrzymywany z palmy kokosowej posiada bardzo duże ilości potasu oraz cynku. Bogaty jest on również w znaczące ilości witaminy C która, odpowiada w naszym organizmie głównie za odporność. 
  • Erytrytol – niskokaloryczny cukier występujący na co dzień w owocach, grzybach czy wodorostach. Nie powoduje on próchnicy zębów, nie uzależnia i nie powoduje fermentacji w jelitach. 
  • Miód – jeden z chyba najstarszych zamienników cukru, występujący w różnych rodzajach. W zależności od miejsca jego zbioru wymienić można miody: gryczane, lipowe, wrzosowe, rzepakowe, akacjowe czy wielokwiatowe.
  • Syrop klonowy – bardzo słodki zawierający jednocześnie duże ilości wapnia, potasu, manganu oraz soli mineralnych. Stosowany głównie jako dodatek do naleśników lub gofrów. 
  • Syrop daktylowy – idealne rozwiązanie dla osób na diecie bezglutenowej, wegan i wegetarian. Mający zastosowanie głównie jako dodatek do deserów lub jako „słodzik” do napojów.

Cukier biały pomimo swojej wielkiej popularności posiada bardzo dużo czynników pogorszających nasze zdrowie. Chcąc cieszyć się dobrym samopoczuciem konieczne należy go odstawić, a w jego miejsce zastosować jakąś słodzącą alternatywę. Na rynku istnienie wiele naturalnych możliwości, które z pewnością urozmaicą nie jeden posiłek.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel