10 pysznych przypraw, które poprawiają metabolizm

2020-09-24
10 pysznych przypraw, które poprawiają metabolizm

Podkręcają smak i… metabolizm! Oto lista przypraw, które warto włączyć do codziennego jadłospisu, kiedy walczysz o piękniejszą sylwetkę.

 

Skuteczne odchudzanie to między innymi zasługa metabolizmu, czyli ogółu reakcji mających na celu pozyskanie, wykorzystanie i magazynowanie energii, jaką wraz z pożywieniem dostarczasz organizmowi. Jak go zdrowo podkręcić, by szybko, w przy tym bezpiecznie spalać tłuszcz? Wzbogacając dietę o kilka przypraw!

 

10 najzdrowszych przypraw, które przyśpieszają przemianę materii

 

  1. Ostre: papryka chili, pieprz cayenne, kurkuma

 

Ostry, piekący smak papryczki chili, pieprzu caynenne jest zasługą kapsaicyny - organicznego związku chemicznego, który wpływa na metabolizm w procesie termogenezy (posiłkowej). Jeśli kiedykolwiek próbowałeś dania, którego składnikiem była ostra przyprawa, to na pewno znasz uczucie ciepła, jakie kilka chwil po przełknięciu małego kęsa rozchodzi się po całym ciele.

 

Co wtedy dzieje się z organizmem?

Chcąc utrzymać wyższą temperaturę, pobudza metabolizm do wydajniejszej pracy – szybszego spalania kalorii, które pochodzą bezpośrednio ze zmagazynowanej tkanki tłuszczowej.

 

Co więcej, kapsaicyna, a w praktyce papryczka chili, pieprz cayenne zapewnia uczucie sytości na dłużej. Dzięki czemu pomaga utrzymać optymalny odstęp pomiędzy posiłkami (wynoszący od 2,5 do 4 godzin) bez ryzyka sięgania po niezdrowe przekąski.

 

  • kurkuma

 

Bogata w kurkuminę, wpływa korzystnie na pracę wątroby. Pobudza produkcję żółci niezbędnej w prawidłowym przebiegu procesu trawienia tłuszczów przyswojonych wraz z posiłkiem. Hamuje powstawanie nowych komórek tłuszczowych. Kurkuma łagodzi również biegunki oraz inne dolegliwości żołądkowe, w tym niestrawność i zgagę.

 

  1. Korzenne: anyż, imbir, goździki, cynamon, kardamon

 

  • anyż

 

Wewnątrz uroczej pięcioramiennej łupinki tkwią nasionka, które efektywnie usprawniają pracę układu trawiennego. Co z kolei przyśpiesza proces spalania tkanki tłuszczowej. Pobudzając produkcję soków i żółci, anyż zapewnia prawidłową pracę jelit. Zapobiega wzdęciom, a także napadowym bólom żołądka (pojawiających się np. wskutek przejedzenia).

 

  • imbir

 

Działa rozgrzewająco, tak jak papryka chili i pieprz cayenne. Nie zawiera jednak kapsaicyjny, ale związek o podobnej budowie zaliczany do kapsaicydoidów: gingerol. Pozwala on pozbyć się zbędnego tłuszczu odkładającego się na brzuchu oraz w organach zewnętrznych; bardzo niebezpiecznego dla zdrowia, ponieważ pogarszającego funkcjonowanie organów zlokalizowanych w dolnej części brzucha, np. trzustki.

 

Imbir pomaga także w dolegliwościach żołądkowych, zapobiegając wzdęciom i przyczyniając się do detoksykacji organizmu (usuwa zbędne metabolity). Ponadto obniża „zły” cholesterol (LDL) we krwi.

 

  • goździki

 

Źródło manganu, który pobudza produkcję soków trawiennych i w ten sposób przyczynia się do zwiększenia tempa przemiany materii.

 

Goździki zwalczają wolne rodniki, hamując procesy starzenia się. Obniżają poziom cholesterolu, wspomagają produkcję insuliny. Dodatkowo wzmacniają układ odpornościowy, dlatego warto o nich pamiętać w okresie jesienno-zimowym; wykorzystaj je, by przyrządzić najlepszą na świecie domową herbatę rozgrzewającą – z dodatkiem lasek cynamonu, miodu, pomarańczy i konfitury (malinowej lub różanej). Mniam!

 

  • cynamon

Reguluje gospodarkę węglowodanową, w rezultacie zapobiega magazynowaniu przez wątrobę cukrów w postaci zbędnego tłuszczu. Jednocześnie uskutecznia detoksykację, wskutek czego po obfitym posiłku szybko odzyskujesz uczucie lekkości.

 

Ze względu na zwiększanie wrażliwości komórek tłuszczowym na insulinę, cynamon jest bezpieczny dla diabetyków chcących zrzucić zbędne kilogramy. Wykazuje również działanie antyseptyczne i przeciwzapalne.

 

  • kardamon

 

Kolejna korzenna przyprawa, która intensywnie pobudza do pracy układ trawienny i zapobiega odkładaniu się niepotrzebnej tkanki tłuszczowej. Kardamon działa oczyszczająco, w efekcie pomaga organizmowi szybko pozbyć się związków toksycznych oraz… bakterii typu H.pyloi (Helicobacter pylori) odpowiedzialnych za pojawianie się wrzodów żołądka.

 

  1. Ziołowe: mięta, oregano, majeranek

 

  • mięta

 

Napar ze świeżych czy z suszonych liści mięty reguluje perystaltykę jelit, przez co aktywnie wspomaga procesy trawienne. Przede wszystkim zwiększa produkcje soku żołądkowego. Mięta idealnie sprawdza się po ciężkostrawnym posiłku – zapobiega nieprzyjemnym wzdęciom.

 

  • oregano

 

Olejek z oregano to źródło polifenoli, organicznych związków chemicznych naturalnie występujących w roślinach. Na proces redukcji tkanki tłuszczowej działają wielokierunkowo: pobudzają proces rozpadu tłuszczu, ułatwiają jego spalanie i zapobiegają ponownemu powiększaniu się komórek tłuszczowych.

 

Zdrowe odchudzanie to między innymi zbilansowana dieta bogata w „spalacze tłuszczu” naturalnego pochodzenia. Znajdziesz je w… przyprawach. 10 najlepszych wyróżniliśmy w artykule – każdy z nich znajdziesz na KruKam.pl!

Zaufane Opinie IdoSell
4.85 / 5.00 9192 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-06-19
Jestem bardzo zadowolona z produktów polecam
2020-06-19
Wszystko zgodne z opisem
Informujemy, iż w celu realizacji usług dostępnych w naszym sklepie, optymalizacji jego treści, dostosowania sklepu do Państwa indywidualnych potrzeb oraz personalizacji wyświetlanych reklam w ramach zewnętrznych sieci remarketingowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego sklepu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w polityce prywatności sklepu.
Zamknij
pixel